7,5 tysiąca skarg na teleporady

TVN UWAGA! 342972
Od początku pandemii przyjęto już ponad 7500 skarg na teleporady, wynika z danych biura Rzecznika Praw Pacjenta!

- Od kiedy zaczęła się pandemia, mamy znacznie więcej zgłoszeń dotyczących problemów z dostępem do świadczeń, z rejestracją na wizyty, dodzwonieniem się do przychodni – mówi Ewa Sałas z biura Rzecznika Praw Pacjenta.

Jeszcze dwa lata temu skargi, które trafiają do biura RPP, dotyczyły przede wszystkim opieki szpitalnej. Dziś pacjenci mają zastrzeżenia do podstawowej opieki zdrowotnej.

- W przypadku wątpliwości, czy teleporada udzielana jest nam w prawidłowy sposób, czy w ogóle z problemami związanymi z kontaktem z podstawową opieka zdrowotną, należy zgłaszać się do rzecznika i staramy się na bieżąco pomagać. To nie są skomplikowane procedury, tylko działamy tu i teraz – przekonuje Paweł Grzesiewski, dyrektor wydziału prawnego biura Rzecznika Praw Pacjenta.

- Jeżeli mamy dużo zgłoszeń dotyczących jednej placówki medycznej, wtedy wszczynane są postępowania wyjaśniające – dodaje Ewa Sałas.

Zastrzeżenia dotyczące opieki medycznej należy zgłaszać pod numer 800 190 590.

.

podziel się:

Pozostałe wiadomości