Kampania społeczna "Zauważeni"

TVN UWAGA! 209722
Polska się starzeje. Osób po 60 roku życia regularnie przybywa. Wkrótce stanowić będą już jedną trzecią społeczeństwa. Doświadczeni, ale często samotni. Niekiedy zagubieni w świecie pełnym nowych technologii. Oni też chcą być zauważeni. Stąd kampania społeczna „Zauważeni”.

- Społeczeństwo wobec seniorów jest dość represyjne; spycha ich na margines i obsadza w schematycznych rolach. Nie każda babcia chce bawić wnuki, a dziadek majsterkować. Zaawansowany wiek jest całkowicie naturalny, ma swoje konsekwencje, podobnie jak dzieciństwo. Byłoby idealnie, gdyby uśmiech, życzliwość wobec starszych były tak samo oczywiste, jak wobec dzieci. Seniorzy mają prawo funkcjonować w swoim tempie, ciesząc się przyjaznym zainteresowaniem otoczenia. Zamierzamy promować takie postawy – mówi Monika Szymborska, producentka programu Uwaga TVN.

Wspieram, doceniam, okazuję życzliwość, szanuję – takie postawy wobec seniorów chcemy promować jako redakcja programu UWAGA! TVN. Dlatego wspólnie z Fundacją ZACZYN przygotowaliśmy kampanię społeczną „Zauważeni”, która kieruje uwagę na seniorów i ich potrzeby. Razem z Wami, naszymi widzami, chcemy budować międzypokoleniowy szacunek i zaufanie.

Kampania będzie obecna na antenie „Uwagi!” oraz w mediach społecznościowych w postaci reportaży, wywiadów, porad. Aby zaangażować w nią młodsze pokolenia, ogłosiliśmy ogólnopolski konkurs dla uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych „Ten chłopak. Ta dziewczyna.” Jego ideą jest zapoznanie się młodzieży z sytuacją osób starszych w naszym kraju. Odkrycie przez uczniów podobieństw towarzyszących młodości i dojrzałości. Zrozumienie, że pomimo podeszłego wieku w każdej starszej osobie wciąż jest "Ten chłopak. Ta dziewczyna." sprzed lat, którzy przeżywali podobne troski i radości jak dzisiejsza młodzież. To również okazja do zaszczepienia wśród młodych ludzi myśli o zaangażowaniu się w poprawę sytuacji seniorów, a w dalszej perspektywie także własnej.

TVN UWAGA! 1552536

Zachęcamy pedagogów i uczniów do wzięcia udziału w konkursie, który rusza już we wrześniu. Kliknij i poznaj szczegóły konkursu.

Konkurs realizowany jest przy wsparciu firmy ITC SA, właściciela usługi „iMe -Twój asystent w świecie technologii”. Patronat medialny objął Instytut Badań Edukacyjnych.

Ambasadorami kampanii „Zauważeni” zostali: Ewa Woydyłło, Krystyna Kofta, Dorota Sumińska, Czesław Lang, Krzysztof Bielecki.

Kliknij i zobacz plakat kampanii społecznej "Zauważeni".

podziel się:

Pozostałe wiadomości