Na News Media Association Global Media Awards 2019 wpłynęło 664 zgłoszeń z 34 krajów. Uwaga! TVN znalazła się wśród finalistów w kategorii Best Use of Social Media. Jury konkursu doceniło projekt #tematdlauwagi (social listening and realtime response). Dzięki niemu użytkownicy mediów społecznościowych zyskali nową, szybką ścieżkę kontaktu z redakcją, a program reportaże zainicjowane przez samych widzów.
#tematdlauwagi – tysiące ludzkich historii, jeden hashtag
„To jest temat dla Uwagi!” – w ten sposób często komentujecie otaczającą Was rzeczywistość. Wielokrotnie żałowaliśmy, że nie możemy Was usłyszeć i pomóc w rozwiązaniu problemu. Dlatego trzy lata temu zdecydowaliśmy się włożyć Wasze słowa w hashtag #tematdlauwagi i zachęcić do oznaczania nim w mediach społecznościowych publicznych wpisów. W ten sposób stworzyliśmy między Wami a redakcją Uwagi! nową, szybką drogę komunikacji! Wystarczy, że dodacie do publicznego postu lub komentarza pod nim #tematdlauwagi, aby zainteresować problemem naszych dziennikarzy. Redakcja monitoruje sieć w czasie rzeczywistym i na bieżąco reaguje na Wasze zgłoszenia. Duże historie zamieniamy w reportaże, które emitujemy na antenie Uwagi! Mniejsze, ale wciąż ważne, publikujemy na stronie www, gdzie w ubiegłym roku uruchomiliśmy zakładkę dedykowaną wyłącznie tematom z hashtagów. Na uwaga.tvn.pl/temat-dla-uwagi możecie zobaczyć też interaktywną mapę, do której przypinamy Wasze historie.
Trzymajcie kciuki!
Od startu projektu, użyliście hashtaga już 300 tysięcy razy! Każdego miesiąca średnio 25 procent naszym reportaży pochodzi z #tematdlauwagi. Chętniej też odwiedzacie naszą stronę www, by czytać hashtagowe tematy. To powody, dla których znaleźliśmy się wśród finalistów INMA Global Media Awards 2019. Dziękujemy, że jesteście częścią naszej internetowej społeczności! Bez Was ten projekt nigdy by się nie udał! Trzymajcie kciuki za kolejny etap konkursu INMA Global Media Awards 2019. Lista zwycięzców zostanie ogłoszona 17 maja! Do zobaczenia w sieci!