Angelika Mucha swoją przygodę z internetem rozpoczęła jako nastolatka w rodzinnym mieszkaniu w Katowicach, nagrywając tam filmiki na Youtuba.
- Kanał od początku był w temacie lifestyle. Nagrywałam swoje podróże, ale też rzeczy o których wiedziałam, że się dobrze oglądają. Pokazywałam jak się maluję, swoje zakupy, pomysły na stylizacje. Pokazywałam to, czego dziewczyny najczęściej szukały na Youtube – mówi Mucha.
- Angelika zawsze pokazywała mi to co umieszcza w sieci, więc wiedziałam jakie tam trafiają filmiki. Miałam też nad tym sporą kontrolę. Była dzieckiem, miała 16 lat, więc trzeba było to kontrolować – mówi Edyta Mucha, matka Angeliki.
Little Monster jest też miłośniczką amerykańskiego idola nastolatek, Justina Biebera. O fascynacji nim opowiadała w internecie, o wokaliście napisała też książkę.
Część internautów zarzucała jej ślepe podążanie za sławnymi ludźmi.
- Hejt zawsze był i będzie. Jest to przykre. W momencie, kiedy spełniam swoje największe marzenie i jestem najszczęśliwsza na świecie pojawia się fala ludzi, którzy chcą mi udowodnić, że nie zasłużyłam, albo, że to, co robię jest nienormalne. Pojawiają się komentarze, że jestem jego psychofanką. Przyzwyczaiłam się do tego i gdybym miała się tym przejmować, to pewnie nie byłoby mnie tutaj. I na pewno bym go [Justina Bibera – red.] nie spotkała, bo odpuściłabym sobie – przyznaje.
1,5 mln subskrybentów
Pasję opowiadania o sobie zamieniała w pracę i to dobrze płatną. Wyjechała z Katowic i zaczęła robić karierę, jako influencerka, czyli w mediach społecznościowych osoba wpływowa, wyznaczająca trendy. Liczna grupa obserwujących sprawiła, że do Angeliki ustawiła się kolejka reklamodawców, których produkty zaczęły pojawiać się w jej postach.
- Ona ma 1,5 mln tych, którzy ją obserwują. Dla reklamodawców jest to szalenie atrakcyjne. Jest to duża grupa docelowa osób aktywnych w internecie, najczęściej młodych. Ona może za pomocą dostępu do tych młodych ludzi dużo sprzedać – przekonuje dr Konrad Maj, psycholog społeczny z Uniwersytetu SWPS w Warszawie.
- To są kontrakty idące w setki tysięcy złotych. I super, bo to jest praca. Trzeba wymyśleć kampanię, zrobić posta, dobrze go obrobić. Trzeba umieć to zrobić – mówi dziennikarka Karolina Korwin-Piotrowska.
Mając 19 lat Angelika Mucha za gotówkę kupiła mieszkanie w Warszawie. Obecnie jest celebrytką, której nie może zabraknąć na najważniejszych imprezach w stolicy.
- Zmieniły się drogi do robienia kariery. Kiedyś trzeba było się wykazać jakimś konkretnym talentem, a tu mamy gwiazdę nowej ery, ukształtowaną przez zupełnie nowych odbiorców, którym rodzice kupili na komunię smartfona i oni do tego smartfona przyrośli. Oni tam szukają swoich gwiazd – mówi Karolina Korwin-Piotrowska i dodaje: Zapotrzebowania są proste. Ona powinna być zwyczajna, powinna być taka jak my. To powinna być zwykła dziewczyna, której czasami wydarzają się niezwykłe rzeczy.
Agent Gwiazdy
Popularność zaprowadziła Angelikę do telewizji. Influencerka została zaproszona m.in. do programu Agent Gwiazdy.
- Mi się kiedyś wydawało, że się nigdy nie zestarzeję, że zawsze będę kumał bazę. Ale teraz świat internetu to jest już „czarna magia”. Dzięki niej mogłem poznać, na czym polega ten jej niesamowity fenomen – mówi aktor Michał Koterski i dodaje: To jest zawód. Można zarabiać wielkie pieniądze. Pieniądze, o których się artystom nie marzy. Ona robi to świetnie, jest fenomenalna, taki jest teraz świat.
- Bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. Wydawało mi się, że szybko odpadnie z programu, tymczasem Angelika świetnie to rozegrała. Pod przykrywka „cichej wody” okazała się niezwykle inteligentną dziewczyną, bardzo dobrze ułożoną i jeszcze pracowitą – mówi Maria Sadowska, reżyserka, piosenkarka.
Angelika cieszy się, że jej działania mogą być dla kogoś inspirujące.
- Dostaje dużo wiadomości, że jestem czyjąś wielką motywacją i przykładem osoby, która pokazuje jak spełnić marzenia. Rzeczywiście parę lat temu, jak nagrywałam swoje pierwsze filmiki i opowiadałam, że moim największym marzeniem jest spotkać Justina Bibera, że chciałabym bardzo polecieć do Stanów. Pokazałam ludziom, że takie najdziwniejsze i najbardziej nieosiągalne marzenie może się spełnić.
Z najnowszego rankingu polskich influencerów wynika, że Angelika Mucha jest najlepszą instagramerką w Polsce. Nie chodzi tylko o liczbę obserwujących, ale ruch w Internecie związany z jej profilem.