Główne przyczyny wypadków są ciągle te same: nadmierna prędkość, alkohol, brak zapiętych pasów bezpieczeństwa. Od niedawna jednym ze sposobów walki o poprawę bezpieczeństwa na drodze, stały się reklamy, które pokazują brutalne skutki wypadków. Najbardziej wstrząsające spoty powstały w Anglii, Francji i w Niemczech. Wszystkie próbują uzmysłowić kierowcom i pieszym, jak ważna jest odpowiedzialność i jak tragiczne bywają skutki wypadków. Tego typu akcje dotarły także do Polski. Jedną z najbardziej popularnych była przygotowana przez Komendę Główną Policji i firmę BBDO kampania społeczna „Użyj wyobraźni”. ---ramka 14129|prawo|--- - Bezpieczeństwo ruchu drogowego to produkt. Produkt musi być bardzo atrakcyjnie opakowany i sprzedany, żeby trafił do świadomości młodych ludzi. Ludzie w przedziale wiekowym od 18 –do 25 lat właśnie w takich krwawych scenach znajdują bardzo duże zainteresowanie. To trafia do ich świadomości. Gadająca głowa pana policjanta, który stoi i moralizuje, nie zawsze trafia do młodych ludzi, z którymi mamy najwięcej problemów – mówi Marek Konkolewski, Komenda Główna Policji. W produkcję filmów reklamowych emitowanych w telewizji i w kinach zaangażowana była też Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przy Ministerstwie Infrastruktury. - Taki przekaz prawdziwy, brutalny, powoduje, że człowiek angażuje się emocjonalnie. To z kolei przynosi bardzo dużą wartość, wywołuje dyskusje. Taka kampania jest wyrazista. Ona na tle innych kampanii wyróżnia się i jest zauważalna – mówi Katarzyna Turska, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Czy spoty reklamowe z wykorzystaniem zdjęć tragicznych skutków wypadków drogowych są potrzebne i konieczne, czy też wywołują niepotrzebny szok i przerażenie? Weź udział w dyskusji na forum!