Uwaga! na żywo z całej Polski
W ostatnich miesiącach Polskę objeżdżał bus #tematdlauwagi. Widzowie mieli okazję, by zgłosić tematy i porozmawiać o problemach, z którymi się mierzą. Była to też doskonała okazja, by po prostu się poznać. – Bardzo ucieszyły nas tłumy mieszkańców i turystów m.in. w Krynicy Morskiej i Zamościu czy Kaliszu. Wiele osób miało okazję zgłosić temat, ale też zobaczyć, jak wygląda Uwaga! na żywo. Najważniejsze jednak, że poznajemy się z widzami bliżej, by wspólnie tworzyć najlepszy program interwencyjny w Polsce – mówi Joanna Leszczyńska, koordynatorka busa #tematdlauwagi.
W najbliższym sezonie zespół „Uwagi!” wciąż będzie pojawiał się w różnych miejscach w kraju. Gospodarze programu – Daria Górka, Ryszard Cebula, Tomasz Patora oraz Jakub Dreczka – oraz reporterzy pojadą wszędzie tam, gdzie wydarzą się rzeczy ważne i ciekawe. Z miejsc, które odwiedzimy, nadamy o 19:55 Uwagę! na żywo. A jeśli sprawa będzie wymagała więcej czasu, nie zakończymy programu, a będziemy go kontynuować w internecie, w naszych mediach społecznościowych, na Youtube i oficjalnej stronie programu.
Dyżury telefoniczne dziennikarzy Uwagi!
Zespół Uwagi! jest i chce być w stałym kontakcie z widzami. Po emisji reportażu o 19:55 uruchomione zostały telefoniczne dyżury reporterów. Każdy może zadzwonić i porozmawiać z dziennikarzem Uwagi!, zgłaszając podobny, albo inny temat, którym powinna się zająć Uwaga!
Cykl reporterski „Oblicza patodeweloperki”
Efektem spotkań i rozmów z widzami jest m.in. cykl reportaży „Oblicza patodeweloperki”. Reporter „Uwagi!” Bartosz Józefiak pokazuje w nim z jakimi bolączkami mierzą się Polacy, którzy kupili wymarzone „M”.
Deweloperzy i spółdzielnie, przy wsparciu urzędników, często likwidują ostatnią zieleń, a nawet drogi przeciwpożarowe, po to by wznieść kolejne budynki. Czy mają do tego prawo? Jakich przepisów brakuje, a jakie powinny się zmienić?
Bartosz Józefiak w imieniu lokatorów przepytuje urzędników, projektantów i samych deweloperów. Naszą akcję będziemy kontynuować w nadchodzącym sezonie, bo problem dotyczy większości polskich miast.
Raporty konsumenckie Uwagi!
Znakiem rozpoznawczym Uwagi! są lubiane przez widzów raporty konsumenckie. Z dużym odzewem spotkał się m.in. reportaż o rybach serwowanych przez smażalnie i restauracje. Czy to, że zamawiamy je nad polskim morzem oznacza, że są z Bałtyku? Okazuje się, że najczęściej tak nie jest! Na jaw wyszły też nieuczciwe praktyki. W części lokali droga ryba ważona jest dodatkowo z cytryną czy pomidorem i tak właśnie powstają słynne „paragony grozy”.
Jesienią i zimną będzie można zobaczyć kolejne raporty konsumenckie.
Dziennikarskie śledztwa i podcasty
W najbliższych miesiącach w Uwadze! pojawią także duże i ważne historie, nad, którymi dziennikarze pracują często wiele miesięcy.
Niedawno udało się zdemaskować działającą w całej Polsce firmę, która oszukiwała seniorów, potrzebujących wymienić stare piece. Od przedstawiciela firmy starsze osoby słyszały o państwowych dotacjach i niskich ratach, w rzeczywistości zostawały z potężnymi kredytami, których były w stanie spłacać.
Teraz śledztwo w sprawie spółki EPG prowadzi łódzka prokuratura i apeluje do widzów Uwagi! by zgłaszali się do śledczych.
O dziennikarskich śledztwach prowadzonych przez zespół Uwagi! od niedawna można dowiedzieć się więcej. Dziennikarze, w dostępnych w internecie, podcastach opowiadają o kulisach swojej pracy, zdradzając często ciekawe, nieznane wcześniej informacje. Dlatego warto śledzić stronę uwaga.tvn.pl
Mocne historie, o których mówi cała Polska
Widzowie, śledząc głośne, ogólnopolskie historie w Uwadze!, mają pewność, że dowiedzą się więcej niż gdzie indziej.
Kiedy doszło do wstrząsającej tragedii pod Limanową, ocalała ze strzelaniny rodzina zdecydowała się tylko w Uwadze! opowiedzieć o strachu przed oprawcą i wstrząsających szczegółach historii.
Podobnie było w przypadku egzekucji polskiego lekarza w Grecji. Reporter Uwagi! Maciej Dopierała poleciał do Aten. Rozmawiał z bratem zamordowanego i najbliższym jego przyjacielem.
Z kolei o kulisach letniego obozu, podczas którego utopił się 15-letni harcerz, opowiedział uczestnik wyjazdu. Tej i wielu innych rozmów nie można było znaleźć w mediach nigdzie indziej.
Milion w Uwadze!
Uwaga! to nie tylko najchętniej wybierany przez telewidzów program interwencyjny, to także marka, która ma bardzo mocną pozycje w Internecie. Oficjalny profil programu na Facebooku śledzi już ponad milion osób! Ogromne zaangażowanie widzów widać w komentarzach pod każdym postem.
W mediach społecznościowych i na stronie Uwagi! można znaleźć treści, których nie było na antenie. Zespół internetowy na bieżąco podaje nowe informacje na temat spraw, którymi zajmowała się Uwaga! W Internecie można znaleźć też aktualne informacje, o tematach, którymi w najbliższym czasie zajmą się dziennikarze Uwagi!
Autor: wg