Niewielu uczniów lubi fizykę. Większość z nich zapytanych, dlaczego, odpowie – bo jest nudna i jakoś nie potrafią się przekonać do skomplikowanych wzorów, które nauczyciel rysuje kredą na tablicy. A przecież fizyka to opis tego, w jaki sposób funkcjonuje nasz świat i my sami. Dlatego pomysłowi nauczyciele szukają sposobu, w jaki mogliby zainteresować fizyką uczniów. Jednym z takich nauczycieli jest Andrzej Olczyk, który uczy w gimnazjum nr 23 w Łodzi. Sam przygotowuje dla uczniów przyrządy do eksperymentów, bo te, którymi dysponuje szkoła mają często po 20 lat. Właśnie brak eksperymentów na lekcjach jest jego zdaniem głównym powodem, dla którego uczniowie nie pojmują fizyki. Gimnazjaliści z klasy Andrzeja Olczyka jako jedna z pierwszych grup uczestniczą w lekcjach fizyki w łódzkim lunaparku. Projekt polega na łączeniu zabawy z doświadczeniami naukowymi. Lekcje w lunaparku prowadzą wykładowcy z wydziału fizyki Uniwersytetu Łódzkiego. Lunapark ze swoimi urządzeniami jest idealnym miejscem do wyjaśnienia praw fizyki w praktyce. Dlaczego? Proszę obejrzeć nasz reportaż.