Amerykański koncern medialny kupił TVN

TVN UWAGA! 172988
Nowym właścicielem TVN został amerykański koncern medialny, Scripps Networks Interactive. Koncern jest notowany na nowojorskiej giełdzie. Specjalizuje się w produkcjach lifestylowych. Ma sześć kanałów telewizyjnych: kulinarne, muzyczny, dla majsterkowiczów, kanał zajmujący się budową i urządzaniem domów i ogrodów oraz podróżniczy. To właśnie Travel Channel, istniejący na rynku polskim od 1998 roku, jest najlepiej znany polskim widzom.

Scripps Networks Interactive ma odbiorców w 180 krajach. Powstał w 2008 roku gdy właściciele wydzielili z firmy E.W. Scripps Company część zajmującą się nowoczesnymi telewizjami i nowymi technologiami. Korzenie firmy sięgają jednak drugiej połowy XIX wieku gdy E.W. Scripps założył pierwszą gazetę. Potem były stacje radiowe, agencja informacyjna UPI i kanały telewizyjne. Główna siedziba firmy mieści się w mieście Knoxville w amerykańskim stanie Tennesee, firma ma także oddziały między innymi w Nowym Jorku, Los Angeles Londynie i Singapurze. Członkowie rodziny Scripps wchodzą w skład pięcioosobowej rady nadzorczej koncernu. ”W Stanach nie ma zbyt wielu rodzin, które można by nazwać dynastiami. Ale gdy myślę o mediach i dziennikarstwie lubię myśleć, że jesteśmy dynastią”- mówi Cody DuBuc, przedstawiciel piątego już pokolenia rodziny Scripps.

Prezesem zarządu Scripps Networks Interactive jest Kenneth Lowe, związany z koncernem od 1980 roku. O powodach zakupu TVN mówi: „TVN jest jedną z najlepszych firm medialnych w Europie. Uważamy, że jest to znakomity przykład firmy XXI wieku”. Prezes Lowe zapowiada wykorzystanie istniejących już podstaw programowych stworzonych przez TVN. „Chcemy je wzmocnić i rozwinąć, ale przez polskie oczy i uszy. To będą programy produkowane przez Polaków i dla Polaków”. Nowi właściciele TVN zapowiadają też, że oferta stacji zostanie rozszerzona na różne platformy, tak by widzowie mieli dostęp do niej zawsze i wszędzie.

podziel się:

Pozostałe wiadomości