#tematdlauwagi

17 maja podczas uroczystej gali Global Media Awards Dinner poznaliśmy najlepsze rozwiązania promocyjno-marketingowe ubiegłego roku. W zaszczytnym gronie laureatów znalazł się sztandarowy program interwencyjny stacji TVN – „ Uwaga!". Jury INMA Global Media Awards doceniło zaangażowanie mediów społecznościowych przy produkcji reportaży, przyznając twórcom trzecie miejsce w kategorii „Best Use Of Social Media" za akcję #tematdlauwagi.

Projekt #tematdlauwagi wystartował w połowie 2015 roku. W jego ramach internauci publikują w mediach społecznościowych posty i komentują publiczne wpisy, używając hashtaga #tematdlauwagi. Redakcja na bieżąco monitoruje sieć i reaguje na pojawiające się zgłoszenia. W zeszłym roku na stronie oficjalnej programu zadebiutowała również zakładka „#tematdlauwagi", w której można zapoznać się ze zgłaszanymi przez cały czas propozycjami treści.

Od startu akcji internauci użyli hashtagu #tematdlauwagi ponad 300 tysięcy razy. A to przełożyło się na fakt, że aż ¼ reportaży emitowanych miesięcznie przez „Uwagę!" jest inspirowana przez widzów. Wzrosła także  o 45 proc. popularność oficjalnej witryny internetowej programu, która ściąga coraz nowszych użytkowników sieci i angażuje do reagowania na otaczającą ich rzeczywistość.

INMA Global Media Awards, organizowany przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mediów Informacyjnych, to jednej z najbardziej znanych konkursów branży newsowej na świecie. Do tegorocznej edycji zgłoszono 664 projekty firm medialnych z 34 krajów świata. Wśród nominowanych znaleźli się przedstawiciele wydawnictw prasowych, stacji telewizyjnych oraz radiowych i media internetowe. Jury składające się z 46 prezesów z 15 państw wybrało „wąskie" grono 194 finalistów.